zondag 28 december 2014

Niesmann+Bischoff&


Op het internet had ik gelezen dat er een open dag was bij Niesmann+Bischoff in het weekend van 8 en 9 november, ik wou daar altijd al graag een keer een kijkje nemen en dus nu een leuke combinatie gemaakt van een bezoekje in Polch en een paar daagjes aan de Moezel.
Het was in Polch lekker gezellig druk, daar aan gekomen was het grasveld voor de fabriek nog mooi leeg maar zag er niet echt uitdagend uit, dus elders op het industrieterrein de camper maar gestald.
Bleek later een goede keus te zijn omdat er al een tractor over het terrein reed wachtend op klanten.
 
 
Bij de fabriek is ook een showroom waar we als eerste een kijkje namen.
De nieuwe Arto:
 
 
De Flair met een prijskaartje van meer dan drie ton, wil je niet weten wat de Nederlandse staat nog eens aan belasting erbij opdrukt.
 
 
Het begin in de fabriek, de perstafel met de rollen plaatmateriaal op de voorgrond.
Niesmann+Bischoff bouwt campers op met aan de binnen en buitenzijde van de isolatie met aluminium plaat, dus gaat niet rotten zoals bij veel campers de binnenzijde van triplex voorkomt na lekkages.
 
 
 
De uitsparingen worden hier gemaakt in de wanden en bekleedt aan de binnenzijde.
 
 
De kunststof fronten worden elders gemaakt en hier wordt de voorruit gelijmd.
 
 
 
Diverse houten lijsten voor de binnen afwerking.
 

De zaag afdeling.
 
 
Opslag van diverse wandjes en vloerdelen op maat.
 
 
Deuren voor de toilet en douche ruimte.
 
 
Het tandemasser chassis van Alko met Fiat Ducato front.
 
 
 
Hier wordt begin gemaakt met de dubbele bodem.
 
 
De watertanks en de leidingen worden gemonteerd.
 
 
En langzaam wordt het interieur geplaats, op de voorgrond het element van de Alde vloeistof verwarming.
 
 
 
Nu men er nog makkelijk bij kan worden de leidingen afgeperst.
 
 
Slaapvertrek in wording met rondom de Alde verwarming.
 
 
De aanvoer van de wanden die inmiddels worden en zijn voorzien van ramen en deuren.
 
 
 
 
Hier worden de wanden geplaatst.
 
 
De bovenkastjes worden geplaats als de wanden gemonteerd zijn en bieden tevens extra stevigheid.
 
 
Klaar voor het front en dak.
 
 
Front, dak en achterwand worden geplaatst.
 
 
Hier worden de laatste handelingen aan het interieur verricht.
 

Hier worden de laatste afwerkingen gedaan zoals de skirts, sierlijsten en striping.
 
 
 
 
Tja, leuk dat wij gewoon een echte Clou hebben, dus ook outside.
 
 
 
Nadien zijn we door gereden naar Cochem om daar nog een paar dagen aan de Moezel te genieten.
 
 
 
Nog een stuk gefietst langs de Moezel.
 
Ellenz-Poltersdorf.
 
 
Beilstein.
  
 

 
Cochem.
 
 
 
Nog even vanuit het dorp naar het Pinnerkreuz boven op de berg gewandeld samen met Zep.
Hier loopt ook een kabelbaan naar toe en eenmaal boven heeft men een prachtig uitzicht over het dorp en de Moezel
 
 
 
 
 

Het plekje aan de overkant van de Moezel koste ons € 10,00 (boete :mrgreen: ) voor twee nachten, dus niet duur.
Men mocht daar dus niet staan om te overnachten, de CP was aan deze zijde van de moezel lang de drukke verkeersweg.
Wij vonden ons plekkie toch lekker rustig.